Beschrijving
In deze training leer je:
Ontwikkelen van kennis, inzicht en vaardigheden in het instrueren en begeleiden van medewerkers op het gebied van Verpleegtechnische Handelingen.
De opzet van de training volgens de fasen van vaardigheidstrainingen:
- Oriëntatiefase: bestuderen en verwerken van de theorie (door deelnemer, tijdens de les en thuis door middel van OnderwijsOnline, het blended learning platform van SVOZ;
- Oefenfase: oefenen van de vaardigheden met behulp van een observatielijst (met docent tijdens de les);
- Toetsing: het correct demonstreren van de vaardigheid in een nagebootste situatie, waarbij gescoord wordt op een criterialijst door de docent;
- Transfer: toepassen in verschillende omstandigheden (zelfstandig in de eigen beroepspraktijk).
Inhoud:
- Algemene didactische principes;
- De Wet Big, het tuchtrecht en de kwaliteitswet zorginstellingen;
- Leerstijlen;
- Motivatie;
- Algemene uitgangspunten voor de instructie van vaardigheden;
- Afstand en nabijheid bij het beoordelen van collega’s. (Wat bedoel je hiermee?);
- Voorbereiden van vaardigheidstrainingen, zoals keuze van oefensituaties en wijze van feedback geven;
- Uitvoeren van vaardigheidstrainingen in de vorm van minilessen geven aan medecursisten volgens een stappenplan voor het aanleren van vaardigheden en werkvormen/instructiemodellen;
- Evalueren van vaardigheidstrainingen, zoals keuze en gebruik van de toets vorm;
- In de vaardigheidstrainingen wordt geoefend met verschillende verpleegtechnische handelingen, maatwerk naar de wens van de deelnemers.
Didactische principes voor het geven van vaardigheidstrainingen zijn de basis voor de praktische component van de training. Door middel van daartoe geëigende werkvormen zal ook geoefend worden in het verzorgen van vaardigheidstrainingen.
Duur:
2 lesdagen van 7 uur en 1 lesdag van 3,5 uur
Tijd:
9.00 – 16.30
Investering:
€ 850,00
Toelating:
Minimaal niveau 3 Verzorgende -IG en werkzaam zijn in de zorg
Startdata:
Nieuwegein:
09-01-2025
marketinguser –
Echt een aanrader!